30% vækst & 300 nye kunder i 2017

02/02/2018

30% vækst i 2017 styrker Talentsofts position som den førende europæiske producent af software til talent management

Talentsoft annoncerede en indtægt på €52M for 2017, hvilket repræsenterer en årlig vækst på næsten 30%, og virksomheden forventer en indtægt på €70M i 2018. Talentsoft fik 300 nye kunder i 2017 og næsten en million nye brugere i 100 lande og på 27 forskellige sprog. Med 600 ansatte og et R&D team på 200 it-udviklere i Europa kan Talentsoft dermed bekræfte sin position som den førende europæiske HR SaaS-producent.

En forretningsmodel som kombinerer hurtig vækst og økonomisk stabilitet

Talentsoft starter 2018 med et omsætningsefterslæb på €75M baseret på eksisterende kontrakter, hvilket skaber en stærk økonomisk stabilitet. Kundekontrakter med softwareleverandøren starter ofte ud med en varighed på gennemsnitligt fire år og kunderne får den fulde fordel af SaaS-produkternes regelmæssige og forudsigelige performance. Talentsofts vækst understøttes af en loyal kundebase på 1800 medlemmer med en 97% medlemsstabilitet – højere end branchens gennemsnit. Baseret på virksomhedens performance og kommende nye innovative tiltag forventer Talentsoft 30% vækst for de kommende år. Det vil sikre at virksomheden kommer over den symbolske indtægtsgrænse på $100M USD i 2019 og at Talentsoft kan slå sit navn fast som en af Europas førende tech-virksomheder.

300 nye kunder på verdensplan i 2017

I Europa har Talentsoft fået velrenommerede navne i dens kundebase, blandt andet: i UK, Dorchester Collection, et internationalt luksushoteloperatør for ikoniske hoteller såsom 45 Park Lane. I Spanien, El Corte Inglés, landets største varehuskæde, i Belgien Shurgard, Europas største leverandør af opbevaringslagerhuse. I Sverige er Bulten en ny kunde. Bulten er en af de største leverandører af bolte til det europæiske bilmarked; i Danmark Metroselskabet og Københavns Universitet; i Tyskland Schmolz + Bickenbach, en af verdens førende leverandører af lange stålprodukter og Hennecke, en pioner indenfor højtryksteknologi. I Holland er virksomhederne KLM og Rotra, som begge er globale operatører indenfor logistik, blevet nye kunder hos Talentsoft. Frankrig oplevede særligt den store vækst, med mere end 100 nye kunder, inklusiv den største nationale serviceoperatør (200.000 ansatte).

Talentsoft har også oplevet vækst udenfor Europas grænser, bl.a. er Air Canada blevet en ny kunde, I Brasilien er to større olievirksomheder nye kunder. I Singapore er Chemical Specialties Pte Ltd og Impactiva Pte Ltd nye kunder og så er den førende virksomhed indenfor bygge- og anlægssektoren i Vestafrika også en ny kunde.

Foruden de nye kunder er mange multinationale kunder færdige med fuldstændigt at implementere Talentsoft for alle deres filialer på verdensplan. Det gælder bl.a. Toyata, DB Schenker, Safran, Vinci, Bolloré… Talentsoft har taget skridtet videre og har kunder i mere end 100 lande, hvoraf majoriteten af de 9 millioner brugere opererer udenfor Frankrig.

Kontinuerlig innovation

En af de udfordringer, der er gældende for multinationale virksomheder, særligt for europæiske virksomheder, er den kollaborative administration af data på tværs af teams, afdelinger og grænser. I begyndelsen af 2017 blev Talentsoft Hub lanceret for at løse de udfordringer og gøre administrationen af HR-data lettere. Talentsoft Hub er et hybridt Core HR modul, som giver virksomheder mulighed for nemt at integrere eksisterende HR- og adminsystemer. Dermed kan virksomheder fortsætte med at bruge deres nuværende it-værktøjer, som de har investeret i, mens de samtidig kan tage nyt, innovativt HR-software i brug..  Når Talentsoft Hub kobles med Talentsoft Analytics kan Talentsoft Hub levere dashboards, som gør det nemmere for HR-afdelingerne at følge op på deres strategier.

Konnektivitet er en af de centrale aspekter i Talentsofts innovative tilgang og løsningen er at gøre vores software til verdens mest åbne HR-platform. Samtidig øger virksomhedens også dets fokus på at udvikle universale API’er, som gør det muligt at integrere Talentsofts software med alt innovativt HR-software og at styrke kunder i at vælge og anvende redskaber, som passer til deres behov.

”Talentsoft er den eneste europæiske leverandør på denne størrelse på markedet. Det giver os fordelen af at kunne tilbyde løsninger, som stemmer overens med europæiske multinationale virksomheders behov, og at kunne tilbyde global implementeringskapacitet. Vores platform integrerer europæiske HR best practices og forordninger, inklusiv GDPR, hvorimod vores amerikanske konkurrenter udelukkende fokuserer på det amerikanske marked, hvor de har 80% af deres aktivitet” udtaler Jean-Stéphane Arcis, CEO og medgrundlægger af Talentsoft. ”Organisationer vælger Talentsoft fordi vi prioriterer medarbejdere og har stort fokus på medarbejderoplevelsen, hurtig time to value og er tæt på europæiske koncerner”.