Lacoste har forbedret både kunde- og medarbejderoplevelsen, fordi de skabte et "Retail Academy"

Ved første blik

Mode
Branche
10000
Ansatte
120
Lande

Kontekst

I 2014 lancerede Lacoste sit ”Retail Academy”, et virksomheds-universitet med Talentsofts teknologi. Målet er at udvikle et internationalt træningsprogram, baseret på fire store temaer: brandet, produktet, kundeoplevelse og ledelse.

Udfordringer

  • Tilbyd en unik og ensartet Lacoste-oplevelse på globalt plan.
  • Træn butiksansatte som ikke har en fast arbejdsstation
  • Gør de ansatte til eksperter i at producere indhold
  • Lad de ansatte blive fortrolige med virksomhedens brand-navn
  • Opfølgende og detaljerede rapporter der beskriver brug og tilegnelse og som letter anvendelse og implementering i hvert land

Resultater

  • Forøget medarbejderengagement i forhold til den sidste internationale motivationsundersøgelse
  • En lavere medarbejderudskiftning end det industrielle gennemsnit
  • Forbedret kundeoplevelse: en betydelig forbedring i NPS (Net Promoter Score)
  • Øget kundetilfredshed: forbedrede resultater fra ”Mystery Shoppers"
  • Lacoste valgte LMS, LCMS: 80% deltagelsesrate (90% i Asien, 75% i Europa)

Produkter

Mere information om de programmer, som denne kunde har anvendt.

LCMS

LCMS

Få mere at vide

The adaptive tools your training designers need to quickly create contents that will bridge your organization's knowledge gap faster than ever. 

Få mere at vide
LMS

LMS

Få mere at vide

Engage each member of the community with unique development opportunities to make learning go viral.

Få mere at vide
Siden vi implementerede og udviklede Talentsoft LCMS og LMS, har vi bemærket en stigende interesse og motivation fra vores medarbejdere. Derudover har vi oplevet en lavere medarbejderudskiftning - under det industrielle gennemsnit og en forbedring i kundeoplevelsen og kundetilfredsheden.
Isabelle Damour
Direktør for Lacoste Academy Retail — Lacoste
isabelle
  • isabelle
bunkerholding-banner
Forrige kundehistorie
Bunker Holding
airfrance-banner
Næste kundehistorie
Air France
Tæt